Pregària 1: amics (Cloenda 2017)

Material per a Infantil i Cicle Inicial:
Hi ha 3 vídeos, podes utilitzar el que vulgueu:









Material per a Cicle Mitjà, Superior, ESO i Batxillerat:

Llegenda àrab: poder utilitzar el conte o el vídeo.




El meu millor amic
Diu una llegenda àrab que dos amics viatjaven junts pel desert i en un punt determinat del viatge van discutir i un va bufetejar l'altre. L'altre, ofès, sensé dir un mot, va escriure a la sorra: "Avui, el meu millor amic m'ha bufetejat".
Van seguir el camí i arribaren a un oasi on decidiren parar. El qui havia rebut la bufetada va caure a l'aigua i es va començar a ofegar i va ser salvat pel seu amic. Quan es va refer va prendre una navalla i va gravar en una pedra. "Avui, el meu millor amic m'ha salvat la vida".

Intrigat, l'amic li va preguntar: "per què, després de fer-te mal, vas escriure a la sorra i ara escrius en una pedra?". Somrient l'altre va respondre: "Quan un gran amic ens ofèn, ho hem d'escriure a la sorra, perquè el vent de l'oblit i el perdó s’encarreguin d'esborrar-ho; contràriament quan de l'amic rebem un gran do, ho hem de gravar en la pedra de la memòria del cor, on cap vent del món podrà esborrar-ho".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada